București, 9 noiembrie, 2016. Ofertele au început să explodeze în magazinele de la noi, dar și în mediul online. Nu uitați, însă, că puteți ajunge pradă ușoară ofertelor ce la primă vedere par excelente. Protecția Consumatorului vine astfel cu câteva sfaturi utile pentru a nu lua țeapă! Oamenii trebuie să fie atenți de unde cumpără!
Pentru că Black Friday se apropie cu pași repezi Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) transmite o serie de sfaturi importante cumpărătorilor. ANPC atrage atenția asupra elementelor asupra cărora cumpărătorii trebuie să fie atenți, dar menționează și detalii despre modul cum poate fi returnat un produs. Black Friday 2016 are loc în România în data de 18 Noiembrie 2016 (şi în weekendul ce urmează acestei vineri), însă ofertele au apărut încă de luna trecută. APNC explică că vânzările cu preț redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoționale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare și publicitate a prețurilor. Astfel, orice reducere trebuie să fie mai mică decât prețul de referință (cel mai scăzut din ultimele 30 de zile).

verificați stocul existent

Pentru cumpărăturile online: verificați stocul existent; verificați prețul afișat pe site și dacă acesta este integral (conține sau nu TVA); verificați dacă prețul include și costul de livrare. Pe website-ul comerciantului trebuie publicate o serie de informații: datele de identificare (denumirea, adresa poțtală și electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăților comerciale și cel de înregistrare fiscală etc); caracteristicile esențiale ale produsului; prețul cu toate taxele incluse; cheltuielile de livrare, dacă este cazul; modalitatile de plată și de livrare; perioada de valabilitate a ofertei sau a prețului; durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs; existența și modul de exercitare a dreptului de denunțare unilaterală a contractului.

Puteți returna produsul

Consumatorul poate contacta comerciantul prin telefon pentru a cere informații suplimentare. Totodată, consumatorul, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, are dreptul de a denunța contractual și 14 zile pentru a-l returna, dacă nu este mulțumit de el. Nu trebuie să invoce vreun motiv. În cazul returnării produsului, consumatorul își poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului. Rambursarea se face folosind aceleași modalități de plată ca și cele folosite de consumator pentru tranzacția inițială, cu excepția cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată și cu condiția de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.

LEAVE A REPLY