SUA, 16 niembrie 2016. Reprezentanţii Google și Facebook vor pune în aplicare măsuri ce vizează stoparea răspândirii de știri false pe internet. Măsurile au în vizor modelul de afaceri prin care furnizorii de conținut fals fac bani: publicitatea. Astfel, în perioada următoare se va restricționa publicarea de anunțuri publicitare pe site-urile de știri false, informează Reuters și CNN.
Decizia a fost luată ca urmare a scandalului izbucnit în timpul campaniei prezidenţiale din SUA când au fost lansate acuzaţii potrivit cărora anumite companii au permis răspândirea de informații false pe internet care i-au influențat pe alegători.
Directorul executiv al Facebook, Mark Zuckerberg, a precizat că site-ul nu a avut niciun rol în influențarea alegerilor.
“Noi nu integrăm și nu afișăm în aplicații sau site-uri anunțuri cu conținut ilegal, înșelător sau care include știri false”, a indicat Facebook într-un comunicat, adăugând că va continua să verifice editorii pentru a asigura conformitatea.
De asemenea, reprezentanţii Google au afirmat că vor interzice apariția de “conținut incorect” în rețeaua lor de publicitate. ”Vom restricționa difuzarea anunțurilor pe pagini care informează incorect, prezintă în mod eronat sau ascund informații despre editor, conținutul editorului sau scopul principal al proprietății web”, a declarat compania într-un comunicat, fără să detalieze modul în care va pune în aplicare noua politică.
Google nu elimină paginile din rezultatele căutării cu excepția cazurilor în care acestea au conținut virusat sau ilegal.