Oxford Dictionaries a anunţat că a „ales” cuvântul anului 2016 în „persoana” expresiei „post-truth”. Dicţionarul Oxford a definit cuvântul drept un termen care „face referire sau denotă circumstanţe în care faptele obiective sunt mai puţin importante în modelarea opiniei publice decât apelul la emoţie şi la credinţe personale.”
Dicţionarul Oxford a definit cuvântul drept un termen care „face referire sau denotă circumstanţe în care faptele obiective sunt mai puţin importante în modelarea opiniei publice decât apelul la emoţie şi la credinţe personale.”

„Post-truth” denumeşte, de fapt, un soi de manipulare emoţională, iar utilizarea lui s-a încins odată cu votul pentru Brexit şi a explodat, literalmente, în recenta campanie electorală din Statele Unite.

în 2015: emoticon „Face of Tears of Joy”;

în 2014: vape (ţigara electronică, cea care îţi crea iluzia că fumezi deşi nu fumai)

în 2013: selfie

Cum se alege „cuvântul anului”? Se alege ca la Oxford. Adică, în fiecare lună, o echipă de cercetători verifică incidenţa folosirii a circa 150 de milioane de cuvinte în limba engleză din ziare, cărţi, bloguri, transcrieri ale unor discursuri publice, reţele de socializare. Pentru a fi desemnat „cuvântul anului”, nu este obligatoriu ca acesta (sau aceasta, expresia) să fi apărut în ultimele 12 luni, e musai, însă, să fi fost intens folosit/ folosită în perioada supusă evaluării. Câştigă cuvântul sau expresia cu cea mai mare creştere, nu acel sau aceea cel/ cea mai intens folosită.

La acest proiect lucrează, în paralel, două echipe: una în Marea Britanie şi alta în Statele Unite.

LEAVE A REPLY