București. 2 februarie 2017. În fiecare an, peste 4.000 de românce descoperă că sunt afectate de cancer de col uterin, țara noastră ocupând primul loc în Uniunea Europeană în ceea ce privește incidența acestei boli. Femeile active, cu vârsta cuprinsă între 15 și 44 de ani sunt cel mai afectate de cancerul de col uterin.
Una din zece femei din România nu a fost la niciun control medical de rutină, în ultimul deceniu, potrivit studiului “Atitudini și comportamente în prevenția cancerului de col uterin în România”, lansat, astăzi, în Capitală, în cadrul campaniei “Protejează-i aripile!” Astăzi, 2 februarie, Institutul Național de Sănătate Publică și MSD România au lansat campania națională “Protejează-i aripile!”, cel mai amplu demers din ultimii ani pentru îmbunătățirea prevenției cancerului de col uterin în România, se arată în comunicatul de presă transmis de MSD (Merck Sharp and Dohme). În cadrul evenimentului au fost prezentate rezultatele studiului independent “Atitudini și comportamente în prevenția cancerului de col uterin în România”. Conform studiului: 1 din 10 femei din România nu a fost la niciun control medical de rutină în ultimii 10 ani; 11% dintre românce nu și-au făcut niciun set de analize de sânge de rutină în ultimii 10 ani, iar 4 din 10 femei și-au făcut doar o singură data în ultimii trei ani; 86% dintre românce au auzit de cancerul de col uterin, dar mai bine de jumătate dintre acestea nu asociază această boală cu infecția persistență cu virusul HPV; 68% dintre femeile din România nu au auzit de infecția cu virusul HPV; 7 din 10 românce nu și-au făcut în ultimii trei ani niciun test pentru depistarea leziunilor precanceroase sau pentru depistarea HPV.

cât mai mare de femei la testarea gratuită Babeș-Papanicolaou

Potrivit statisticilor, România se află pe primul loc în Europa din punctul de vedere al incidenței și mortalității cauzate de cancerul de col uterin. În ceea ce privește incidența cancerului de col uterin, România ocupă primul loc, cu 34,9 (raportată la 100.000 de locuitori), o rată de trei ori mai mare decât media Uniunii Europene (care este de 11,3 la 100.000 de locuitori). Campania are drept obiective principale îmbunătățirea nivelului de informare cu privire la cancerul de col uterin și creșterea gradului de conștientizare referitor la importanța vitală a prevenției în lupta cu această boală. De asemenea, campania își propune să faciliteze accesul unui număr cât mai mare de femei la testarea gratuită Babeș-Papanicolaou, în cadrul Programului Național pentru depistarea activă precoce inițiat de Ministerul Sănătății, contribuind, astfel, la ameliorarea efectelor devastatoare pe care boala le are în rândul femeilor din România. Pe parcursul unui an de zile, în cadrul campaniei se va încuraja colaborarea inter-instituțională și se vor organiza o serie de evenimente și de mese rotunde alături de jurnaliști, personalități publice, cât și de factori de decizie din sistemul sanitar național și local menite să atragă atenția unui public cât mai larg cu privire la importanța prevenției cancerului de col uterin.

LEAVE A REPLY