București. 6 februarie 2017. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a decis încă din decembrie anul trecut suspendarea contractului de revizuire a studiului de fezabilitate pentru Autostrada Sibiu – Pitești, pentru o perioadă de trei luni.
Contractul “Revizuire/Actualizare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu – Pitești” a fost atribuit prin procedura de licitație publică deschisă Asocierii Spea Ingegneria Europea SA Milano Italia Sucursala București Tecnic Consulting Engineering România SRL, (Lider de Asociere Spea Ingegneria Europea SA Milano Italia Sucursala București), arată cei de la CNAIR în comunicatul transmis astăzi.
Finanțarea proiectului este asigurată din Fonduri de Coeziune (FC 85%) și Bugetul de Stat (GOR 15%). Contractul are o durată de implementare de 17 luni. CNAIR SA a supus dezbaterii publice cele 5 variante de traseu ale Autostrăzii Sibiu – Pitești, încă din faza realizării Studiului de Fezabilitate. Acest fapt are drept scop realizarea unei cât mai bune cunoașteri a proiectului, a locului, a condițiilor de care Proiectantul ar trebui să țină seama. La nivelul CNAIR s-a înființat încă de anul trecut colectivul de lucru – Unitatea de Implementare pentru Revizuirea/ Actualizarea Studiului de Fezabilitate pentru “Autostrada Sibiu – Pitești”. Această Unitate va urmări procesul de realizare a SF-ului și, în mod special, realizarea studiilor de specialitate la nivel de detalii, astfel încât să fie respectate standardele de calitate impuse de U.E. Cei de la CNAIR mai explică în comunicatul transmis că ”pentru realizarea Studiului de Fezabilitate în parametrii de maximă eficiență, în luna decembrie 2016, compania a decis suspendarea contractului pentru o perioadă de 3 luni întrucât în sezonul de iarnă nu se pot realiza investigații de teren, în special studii geotehnice”.

Traseul autostrăzii

”În cadrul CTE-CNAIR din noiembrie 2016 a fost avizat traseul pentru ultimele secțiuni ale autostrăzii Sibiu – Pitești, după cum urmează: Secțiunea 2 (Boița – Racoviță, de la km 15+000 la km 43+000); Secțiunea 3 (Racoviță – Văleni, de la km 43+000 la km 72+000). Astfel, traseul întreg al Autostrăzii Sibiu – Pitești, în lungime de aproximativ 123 km, este: Secțiunea 1, Sibiu – Boița, de la km 0 la km 15+000, asigură legătura între DN 7 (Defileul Văii Oltului) prin continuarea autostrăzii existente; Secțiunea 2, Boița – Racoviță de la km 15+000 la km 43+000, leagă localitatea Boița cu localitatea Racoviță; Secțiunea 3, Racoviță-Văleni de la km 43+000 la km 72+000, asigura continuitatea autostrăzii prin Valea Baiașului făcând conexiunea dintre Defileul Oltului și Defileul Văii Topologului; Secțiunea 4, Văleni – Curtea de Argeș, de la km 72+000 la km 90+000 traversează Valea Topologului, face conexiunea cu localitatea Curtea de Argeș; Secțiunea 5, Curtea de Argeș – Pitești, de la km 90+000 to km 123+037, leagă localitatea Curtea de Argeș cu orașul Pitești și autostrada existentă prin valea Argeșului; Secțiunea 6, această secțiune constă în reabilitarea a 14 km de Drum Național, respectiv DN 73C fiind drum de legătură între Nodul Rutier Tigveni și Râmnicu Vâlcea, precum și construcția a 2,5 km de drum nou”, arată cei de la CNAIR.

LEAVE A REPLY