Pitești. 30 mai 2017Primăria Pitești vrea să cumpere 25 de autobuze electrice. Cinci dintre acestea vor fi de mare capacitate şi vor circula pe axul central al municipiului, iar celelalte 20, mai mici, vor ajunge în cartiere. Primăria va trebui să asigure 2% cotă de cofinanţare, pentru care se pot face şi împrumuturi.
Foarte frumos, nimic de zis, mai ales că, pânã pe 6 iunie, piteştenii pot testa noile autobuze electrice care sunt puse la bãtaie pe traseele din municipiu. Adică cel mai frumos este că transportul este gratuit. Autobuzul este 100% electric şi are o autonomie de 200 Km. Are o capacitate de 30 de locuri pe scaune şi 40 în picioare.
Numai că….
Dacă îi întrebi pe piteșteni, cu totul altele sunt problemele în privința transportului în comun:
1. Lipsa siguranței. Și actualele autobuze au camere video, dar degeaba, pentru că de multe ori stimabilele doamne de etnie romă te fură de nu te vezi și se comportă agresiv cu pasagerii. Șoferii se scarpină la buric și nu fac nimic, o dată pentru că nu există un protocol în aceste cazuri și în al doilea rând pe că nu îi interesează.
2. Lipsa biletelor. Autobuzele actuale, după eșecul penal cu CNCD Girexim, au fost cumpărate, tot de noi, în 2015. Adică fix acum 2 ani. Au fost prezentate, la fel ca cele electrice, drept state of art. Numai că, și aici nu e vina producătorului de autobuze, sistemul de emitere de bilete a rămas vechi, unele automate te mai și păcălesc la bani, altele nu merg, iar centre de achiziție nu sunt la îndemână peste tot în oraș. Bașca, am rămas tot ca la țară, cu bilete de hârtie și cu niște compostoare care au fost luate de pe autobuzele din perioada comunistă.
3. Program haotic. Mașinile, mai ales în perioada traficului mai intens, îi fac pe oameni să aștepte peste limita bunul simț pentru un serviciu plătit, bașca subvenționat din bugetul local. Și când vin, autobuzele formează un cârnat pe vreo trei-patru linii de traseu, de ai senzația că pleacă trenul verii spre litoral.
După cum vedeți, niciunul din motive nu are de-a face cu…electricul.
Citește mai departe AICI