Pitești. 7 septembrie 2017. La mai bine de două săptămâni de la izbucnirea scandalului, lucrurile nu s-au clarificat în privința transportului în comun dintre Pitești și localitățile limitrofe. Primarul Cornel Ionica a fost imputernicit de Consiliul Local Pitesti sa poarte negocieri la Guvern și la Parlament pentru modificarea legislatiei astfel incat sa permita iesirea autobuzelor si in comunele limitrofe in imediata vecinatate. Altfel, Consiliul Județean Argeș și Consiliul Local nu par să fie pe aceeași lungime de undă în privința transportului în comun pe cele 11 noi trasee județene care leagă Piteștiul de localitățile limitrofe. În timp ce CJ Argeș cere Consiliului Local Pitești stații intermediare până la autogări, viceprimarul Laurențiu Zidaru susține că acestea vor fi aprobate doar după ce vor exista contractele cu noii operatori, și nu doar protocoalele care vor fi semnate vineri dimineață. În ședința Consiliului Local nu a existat un proiect pentru aprobarea stațiilor intermediare, deși se cunosc deja traseele.

Viceprimarul laurenți Zidaru a afirmat că nu există nicio problemă din partea COnsiliului Local de a aproba stații pentru aceste trasee în oraș până a autogări, dar abia după ce vor fi semnate contractele. Or, licitația pentru trasee va fi teoretic abia luna viitoare, însă dacă vor exista contestații, situația de interimat se va prelungi. În replică, Dan Manu a solicitat ca după semnarea protocoalelor cu operatorii de pe cele 11 trasee, Consiliul Local să se întrunească în ședință de urgență pentru a stabili noi stații. Deocamdată, solicitarea nu a primit un răspuns nici din partea viceprimarului Zidaru, care nu și-a asumat o decizie în acest sens și, având în vedere condiția (semnarea contractelor), posibil ca nici CL Pitești să nu facă o ședință extraordinară.

În final, călătorii nu știu nici acum cum va funcționa transportul pe cele 11 linii.

Noile trasee au fost stabilite de CJ Argeș
De luni, operatorii de transport vor fi pe traseele județene care vor face legătura dintre Pitești și localitățile limitrofe care erau până luna aceasta în zona metropolitană. Vineri va fi o ședință cu operatorii autorizați, în urma căreia vor fi încheiate protocoale între Consiliul județean și aceștia în baza cărora vor putea executa transportul de persoane până la finalizarea licitațiilor.

Ion Mânzână a precizat care vor fi aceste trasee și a menționat că Agenția pentru Agendă Digitală a României este instituția care va duce la tribuirea, pe 13 octombrie, celor 11 trasee din programul județean de transport pentru curtse regulate de transport cu valabilitate 201-2019.

Cele 11 trasee sunt:

Pitești- autogara Girexim- Budeasa- Valea Mărului
Pitești- autogara Astra- IMEP Ștefănești
Pitești- autogara Astra- Ștefănești-Izvorani
Pitești- autogara CNC- Ștefănești- Golești
Pitești- autogara Astra- Valea Mare Ștefănești
Pitești- autogara Astra- Valea Mare Enculești
Pitești- autogara Astra- Mărăcineni-Micești
Pitești- autogara Astra- Micești-Păuleasca
Pitești- autogara Astra- Albota- Mareș
Pitești- autogara Astra – Hințești
Pitești- autogara Astra- Trivale-Ciocănăi

Noi am făcut demersurile necesare și Agenția pentru Agendă Digitală a României va duce la tribuirea pe 13.10.2017 a traseelor din programul județean de transport pentru curse regulate de transport cu valabilitate 2014-2019. În perioada de provizoriat, vineri, este finalul unei invitatii adresate operatorilor de transport autorizat in care vom discuta despre capacitatea de transport, avizele pe care le au pentru autovehicule, iar luni vor intra pe trasee in urma unor protocoale pe care le vom încheia cu ei.
Perioada va fi acoperită de operatoriid e transport care indeplinesc conditiile legale de a participa și mai departe dacă vor fără să se ia în vedere condiția de vechime, iar cetățenii vor beneficia de acest transport – Ion Mânzână, vicepreședinte CJ Argeș.

LEAVE A REPLY