Pitești. 30 octombrie 2017.Ambulanța Argeș are mai puțin cu o sută de oameni! Dacă ne gândim că o sută de oameni înseamnă 12 medici, 48 de asistenți și 40 de ambulanțieri ne putem face o idee despre cât de greu este să facă față unui număr mare de solicitări cu personal puțin.
Toate problemele legate de lipsa de personal, de vechimea mașinilor și de apelurile inutile sunt cuprinse în raportul de activitate, pe primele nouă luni, prezentat la ultima ședință a Colegiului Prefectural de către managerul Serviciului de Ambulanță Argeș, Marian Hiru. Potrivit raportului, situația este una destul de dificilă deoarece problemele cu care se confruntă acest serviciu nu au apărut recent, ci sunt acumulate în perioade lungi de timp, dar încă nu și-au găsit rezolvarea.
Serviciul Judeţean de Ambulanţă Argeş îşi desfăşoară activitatea prin Staţia Centrală Piteşti şi prin celelalte opt staţii din Curtea de Argeş, Cîmpulung, Costeşti, Topoloveni, Mioveni, Domneşti, Rucăr, Mozăceni. Ambulanța Argeș are, în acest moment, 346 angajaţi, din care 28 medici, 126 asistenţi medicali, 134 ambulanţieri, alături de personalul TESA. Există 61 de autosanitare active, iar numărul mediu de echipaje operative de urgenţă aflate în tura de lucru în orice moment este de 22 până la 24.
Marian Hiru a precizat faptul că, în primele 9 luni ale anului 2017, au fost 56.496 solicitări de urgenţă, la care se adaugă 15.841 solicitări pentru dializă şi 3.078 pentru transport medical neasistat. Timpul mediu de răspuns la o solicitare, de la plecarea din staţie pînă la sosirea la pacient, este 8 minute şi 14 secunde în zona urbană şi 20 de minute şi 15 secunde în zona rurală. În perioada 1 ianuarie – 31 septembrie 2017, ambulanţele au parcurs exact 2.700.000 kilometri. Din cele 61 de ambulanțe, 45 au o vechime de 8 – 10 ani şi un număr de kilometri parcurşi între 600.000 şi 870.000, ceea ce implică cheltuieli foarte mari pentru menţinerea lor în activitate.
Numărul solicitărilor pentru asistenţa medicală de urgenţă a ajuns în ultimii 5 ani la aproximativ 84.000 pe an. În timp ce numărul apelurilor fictive s-a redus semnificativ a apărut o crescut acel al solicitărilor nejustificate ca urgenţe medicale.

LEAVE A REPLY