Pitești. 16 noiembrie 2018 Argeșeanul Marius Pîrvu, preşedintele ANPC, dezvăluie în exclusivitate la Dc News și DC Business care sunt capcanele de care trebuie să se ferească românii de Black Friday, cum s-a pregătit Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor pentru Vinerea Neagră a preţurilor, dar și ce sancţiuni îi aşteaptă pe cei care încalcă legea.

Principalele probleme din anii anteriori şi câte dintre acestea se pot repeta şi vineri, de Black Friday, dar și unde puteţi reclama o ilegalitate şi în cât timp veţi primi un răspuns.

ANPC a emis un Ghid pentru cei care vor să își facă cumpărăturile online de Black Friday.

Este greu de spus cât de oneste sunt preţurile practicate de comercianţi în timpul promoţiei Black Friday, iar consumatorii trebuie să fie foarte atenţi, a declarat preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Marius Pîrvu.

Întrebat cât de oneste apreciază că sunt preţurile în timpul campaniilor Black Friday, în general, pe o scară de la 1 la 10, şeful ANPC a răspuns: „E greu de spus”.

BLACK FRIDAY 2018. ANPC îi sfătuieşte pe consumatori, pentru cumpărăturile online, să verifice stocul existent şi preţul afişat pe site, dacă acesta este integral (conţine sau nu TVA) şi dacă include costul de livrare. Consumatorul poate contacta comerciantul prin telefon pentru a cere informaţii suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condiţiilor de livrare. Inclusiv modul în care acesta răspunde la întrebări îi poate oferi consumatorului indicii asupra seriozităţii vânzătorului.

BLACK FRIDAY 2018. Consumatorul trebuie să ştie că, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, are dreptul de returna produsul în 14 zile fără a preciza vreun motiv. În acest caz, primeşte înapoi banii în termen tot de alte 14 zile.

Foarte important este şi faptul că, în cazul în care magazinul online nu precizează expres despre termenul de 14 zile în care oamenii pot returna produsele, acest termen se prelungeşte cu încă 12 luni.

LEAVE A REPLY