Cand vine vorba de poluarea cauzata de vehicule, discutia generala incepe si se termina, de obicei, cu combustibilii fosili. In timp ce impulsul industriei catre electrificare ar trebui sa contribuie la reducerea emisiilor la teava de esapament, alte componente ale automobilelor au nevoie de imbunatatiri serioase. Anvelopele, de exemplu, sunt una dintre cele mai neglijate surse de poluare de pe planeta. Goodyear se pregateste acum sa incerce sa rezolve aceasta problema cu cel mai recent produs dezvaluit la CES 2023. Producatorul de anvelope tocmai a prezentat un nou compus pentru anvelope care contine 90 la suta materiale sustenabile, inclusiv negru de fum bio, ulei de soia si rasini de pin.
Potrivit CNN, aproximativ 6,1 milioane de tone de praf de anvelope ajung in fiecare an in canalele noastre de apa si in aer. In plus, praful de anvelope este una dintre principalele cauze ale cresterii nivelului de microplastice din oceanele noastre. Pentru a incerca sa reduca pagubele cauzate de aceste produse, Goodyear cauta sa perfectioneze alternative la compusii mai traditionali ai anvelopelor noastre. Compusul concept prezentat la CES 2023 utilizeaza 17 ingrediente durabile, precum si cateva metode de productie unice pentru a ajuta la reducerea emisiilor pe parcursul procesului.
Siliciul pentru o aderenta imbunatatita provine din deseuri de coji de orez, in timp ce polimerii de echilibru de masa certificati ISCC provin din materii prime bio si biocirculare. Corzile de otel din interiorul anvelopei contin materiale foarte reciclate si sunt, de asemenea, produse prin intermediul procesului de cuptor cu arc electric. Aceasta este o metoda de productie a otelului mai eficienta si mai curata decat un furnal inalt, ceea ce contribuie la reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera. Goodyear spune ca noul compus indeplineste cerintele stabilite de autoritatile de reglementare, precum si propriile proceduri interne de testare. Mai mult decat atat, noul compus prezinta o rezistenta la rulare mai mica decat ofertele traditionale, ceea ce poate aduce castiguri de eficienta atat pentru vehiculele electrice, cat si pentru cele cu combustie interna.
Oricat de interesante ar fi aceste noi anvelope din punct de vedere ecologic, Goodyear nu este inca pregatita sa le distribuie clientilor. Compania inca lucreaza cu furnizorii sai pentru a incerca sa adapteze acest design la productia de masa, dar nu va asteptati sa mai asteptati prea mult timp. Goodyear a creat deja un nou site web pentru clientii interesati de celalalt concept de anvelopa al marcii, fabricat din materiale durabile in proportie de 70%.
Acel compus este programat sa intre in productie candva in 2023. Marca doreste sa vanda anvelope fabricate din materiale 100% sustenabile pana la sfarsitul deceniului. Atata timp cat anvelopele pot oferi in continuare caracteristicile pe care le asteptam cu totii, pare a fi un castig net pentru toti cei implicati.
Sursa foto:https://www.roadandtrack.com/